Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.02.2010 15:35 - Оказах се враг №1 на мафията в Дупница
Автор: sisko871 Категория: Други   
Прочетен: 1387 Коментари: 0 Гласове:
0



  Оказах се враг №1 на мафията в Дупница автор: Трудimageя1»

Сeмейството ми живее в постоянен страх. Тероризират ни, дебнат ни, вече и посягат. Няма спокойствие за мен и за децата ми. На два пъти биха 19-годишния ми син Иван. После надраскаха колата ни, срязаха двете задни гуми. Какво ли още ще предприемат, докато аз и Иван сме свидетели по делото срещу Братя Галеви и докато аз пиша за хора от групировките. Ако това не е сплашване на репортер и посегателство срещу свободата на словото - какво е!” Това споделя притеснена дупнишката журналистка Лидия Павлова.

Както писа “Труд”, в нейна защита със специално писмо до премиера Бойко Борисов се обяви и организацията на медиите в Югоизточна Европа (SEEMO). Според авторите на декларацията Павлова не се чувства защитена в България. От месец дупнишката журналистка е член на SEEMO и е благодарна, че колегията й съчувства и е солидарна в изпитанията й.

Закана пред съдия

Някои хора в Дупница допускат, че тормозът над Павлова и семейството й идват от бившите барети Пламен Галев (41 г.) и Ангел Христов-Геле (40 г.), които - заедно с петима техни авери са подсъдими с обвинение за създаване на организирана престъпна група. Процесът се води в кюстендилския окръжен съд. Последното заседание миналия петък се оказа доста драматично, след като човекът на Галеви - Владимир Ангелов-Стъклето (43 г.), от подсъдимата скамейка се заканил да убие бизнесмена Пламен Миланов (43 г.), който също е от основните свидетели. Шефът на състава Мирослав Начев веднага разпореди Миланов, Павлова, както и останалите свидетели, да са под охрана по време на заседанието и през почивките.

“Създава се някакво напрежение, психоза. Самите Галеви нямат интерес нещо лошо да се случи на журналистката или на друг от свидетелите. Братята са пуснати от ареста под парична гаранция (б.р. - по 50 000 лв.) и при гаф пак ще бъдат прибрани. По-вероятно е техни привърженици галевисти, каквито ги има много по Дупница, да тормозят Павлова. Яд ги е на нея и предприемат подобни “наказателни акции”, казват дупничани, настояващи за анонимност.

Бедите на репортерката

Лидия Павлова е бивша съпруга на Владимир Павлов, който доскоро беше шеф на окръжното следствие в Кюстендил.

През ноември 2008 г. синът й Иван бе пребит в дупнишката дискотека “Фейсис” от гарда на Братята Георги Градевски-Конъна (26 г.). Друг авер на Галевите - техният иконом Красимир Оков (31 г.), също подсъдим, няколко часа по-късно изнудвал Павлова да оттегли жалбата в прокуратурата за побоя над сина й.

“Не се съгласих. Все някой трябваше пръв да се опълчи срещу всесилните Братя Галеви, за които аз пиша още когато не бяха толкова известни и толкова силни. Цяла Дупница трепереше, а и сега трепери от Галеви, но си мълчи. Аз действах като майка - защитих детето си. Но и като журналист исках да се разбере за страха от Галеви в Дупница”, обяснява Павлова. През ноември м.г. тя получи награда от ВАЦ за журналистическа смелост.

“И сега - когато двете ми деца Борко (10 г.) и Иван са навън, през 5 минути им звъня по телефона да ги чуя. Тревогите и безсънните нощи само аз си ги зная”, добавя Павлова. Тя едва ли не бе обявена за враг и от управниците на Дупница, защото в публикациите си засяга феодалния модел на кмета инж. Атанас Янев (57 г.) - издигнат, избран, подкрепян и съветван от Братя Галеви. Посветила персонално няколко материала и за шефа на дупнишкия парламент Явор Тодоров. “Аз пиша за тях, те ме съдят за публикации, но няма да ме уплашат”, отсича Лидия.

Изпитанията й не свършват в съдебните зали. Навръх Нова година - на 1 януари 2010 г., синът й Иван бил ударен в дупнишкото заведение “Казанова”. Младежът бил нападнат в гръб, отнесъл юмруци във врата и главата и прекара три дни на системи в общинската болница, за да отстранят хематомите му. Биячът беше разкрит - Венцислав Нешков-Дрегеро (25 г.), който бил пиян. Той е таксиметров шофьор и работи във фирмата на Миланов, другия основен свидетел срещу Галеви. Павлова смята, че нападението може да е била провокация.

През нощта на 22 януари т.г. неизвестни пък надраскали автомобила й “Фолксваген Поло”, купен на старо от Германия преди 2 години. Пръв видял колата Иван, който същата сутрин трябвало да пътува с нея до Благоевград за изпит в тамошния университет по туризъм.

“Двете задни гуми бяха нарязани на 3 места. Надрани бяха и калниците и вратите. По сервизите ми казаха, че боядисването ще ми излезе към 1500 лева, а всяка от новите гуми, които трябва да купя, е по 200 лева. Нямам толкова пари и ще си карам фолксвагена надраскан и със старите поправени гуми - дано не се пребия някъде”, възкликва журналистката. През май м.г. пък стреляли със сачма по задното стъкло на същата кола - цялото било пукнато. Станало в деня, когато я награждавали от сдружението на регионалните медии.

На кафе с Братята

В Дупница има и хора, които твърдят, че Павлова не е никаква героиня и че са я виждали да пие кафе с Галеви. Журналистката се усмихва и потвърждава. Първия път било случайно - Братята седели в заведението “При Били” и я поканили на масата си. Втория - в средата на декември м.г. пили кафе в новия комплекс “Баркод”. “Разговарях тогава с Пламен Галев по работа. Питах го какво знае за луксозно кафене в центъра на Дупница, което дирекцията по строителен контрол в Кюстендил обяви в нарушение. Седях 20 минути и си тръгнах. Такава ми е професията”, въздъхва Павлова. Тя разказва, че познава Галев още като 19-годишна. Срещнали се през 1988 г. в родното й село Говедарци, Самоковско. Галев тогава бил “барета” и тренирал с МВР отряда на Мальовица. “Даже тогава баретите ме возиха с хеликоптер”, смее се Павлова. По-късно като репортерка търсела Галеви за информация, качвала се на един от джиповете им.

На 5 февруари Павлова е поканена на семинар по престъпността в Щутгарт, Германия. “Дано да успея да отида. Ще има лектори и от САЩ. Има какво да кажа пред криминалистите ”, смята журналистката.

Из интервю за организацията SEEMO: Галев редовно ме плаши: Ще ти счупя ръцете!

Миналата седмица Лидия Павлова даде обширно интервю за Красимира Плачетку, секретар на Организацията на медиите в Югоизточна Европа (SЕЕMO). Ето част от отговорите на дупнишката журналистка:

“Наградата за “Смела журналистика” дължа на един неприятен факт - моят конфликт с мафията. Аз се оказах най-големият враг на сегашните управници в Дупница. Даже на една пресконференция кметът Атанас Янев и председателят на общинския съвет Явор Тодоров ме шокираха, като заявиха: “Ти си единственият ни проблем!” Те отмениха пресконференциите, забраниха изнасянето на информация и на чиновниците да общуват с мен, защото се интересувам от сделките им, от поръчките им, от продажбите на общинско имущество, които винаги се осъществяват на най-ниска цена и за подходящия човек...”

“За реализирането на престъпния политически модел на Братя Галеви пиша от 1993 г., когато в Дупница действаха четири престъпни банди - на Иво Карамански, на Ангел Стефанов-Гяволето, на Злати Златев-Златистия...

Първите двама вече не са между живите, Златистия е в затвора с 18-годишна присъда за убийство. Галевите успяха да се наложат като лидери. Описвала съм още тогава как реализират престъпната си дейност. “Аз ще ти счупя ръцете, аз ще те тепам, аз...” - най-редовно ме заплашваше Пламен Галев.”

“Публикувам абсолютно всичко, което правят, което придобиват и това е съпроводено с много напрежение и риск. Галев е насочвал срещу мен и пистолет, прималявала съм от ужас и страх. За себе си обаче никога не съм се жалвала. Съзнавам, че това е моят риск, рискът на моята професия. Както миньорът на 200 м под земята рискува пръстта да го затрупа, така и аз като че бях готова да изтърпя един бой от Галев.”

Иван ИВАНОВ



Тагове:   Дупница,   враг,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: sisko871
Категория: История
Прочетен: 1357730
Постинги: 701
Коментари: 704
Гласове: 694
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930