Постинг
24.01.2012 15:09 -
Промени в закона ще позволят по-евтините полици за шофьори без нарушения
Промени в закона ще позволят по-евтините полици за шофьори без нарушения
С промени в Кодекса за застраховането ще се въведе системата
бонус-малус, при която шофьорите с по-малко нарушения, катастрофи и предявени щети плащат по-ниска цена за автомобилни полици. Това съобщиха председателят на Комисията по финансов надзор Стоян Мавродиев и заместничката му Антония Гинева, цитирани от capital.bg.
Работата по въвеждането на тази система тече отдавна и вече голяма част е подготвена от застрахователния надзор.
До края на годината трябва да бъде пуснат специален сайт, в който потребители на инвестиционни, застрахователни и финансови услуги ще получават информация за тях. Допълнително ще заработи и телефонна линия за въпроси.
Подаването на жалбите ще продължи да бъде както досега – с писмо или по електронната поща до комисията. Гинева, в чийто ресор е защитата на потребителите, каза, че голяма част от жалбите досега са били в застраховането - от хора, недоволни от изплатените им обезщетения. Според нея проблем създава липсата на единен орган за защита на потребителите на финансови услуги, до който да се подават всички оплаквания. За банковите и бързите кредити отговаря БНБ, застрахователните, пенсионните, инвестиционните и частното здравно осигуряване са под контрола на КФН.
С промени в Кодекса за застраховането ще се въведе системата
бонус-малус, при която шофьорите с по-малко нарушения, катастрофи и предявени щети плащат по-ниска цена за автомобилни полици. Това съобщиха председателят на Комисията по финансов надзор Стоян Мавродиев и заместничката му Антония Гинева, цитирани от capital.bg.
Работата по въвеждането на тази система тече отдавна и вече голяма част е подготвена от застрахователния надзор.
До края на годината трябва да бъде пуснат специален сайт, в който потребители на инвестиционни, застрахователни и финансови услуги ще получават информация за тях. Допълнително ще заработи и телефонна линия за въпроси.
Подаването на жалбите ще продължи да бъде както досега – с писмо или по електронната поща до комисията. Гинева, в чийто ресор е защитата на потребителите, каза, че голяма част от жалбите досега са били в застраховането - от хора, недоволни от изплатените им обезщетения. Според нея проблем създава липсата на единен орган за защита на потребителите на финансови услуги, до който да се подават всички оплаквания. За банковите и бързите кредити отговаря БНБ, застрахователните, пенсионните, инвестиционните и частното здравно осигуряване са под контрола на КФН.
Няма коментари